1988 – 2015: Verdi gjennom nyskapning
Mellom 1988 og 2015 lanserte Boehringer Ingelheim mange viktige og nyskapende produkter på markedet.
Etter at Hubertus Liebrecht døde (1991), gjorde eierfamilien noen grunnleggende avgjørelser knyttet til selskapets strategiske tilpasning. Dette var en reaksjon på de internasjonale endringene i standardene for helsetjenester og at helsetjenestene ble stadig mer kostbare. Tilpasningen var utformet for at selskapet skulle kunne opprettholde sin ledende posisjon.
Erich von Baumbach, svigersønnen til Albert Boehringer jr., ble utnevnt til styreleder for aksjonærutvalget 1. januar 1992. Samtidig ble Heribert Johann utnevnt til talsmann for konsernstyret. Dette innebar for første gang i selskapets historie at de ikke hadde noen medlemmer fra eierfamilien ansvarlig for forretningsdriften.
I 1994 la aksjonærene og lederskapet i Boehringer Ingelheim fram visjonen «Verdi gjennom nyskapning». Dette staket ut framtidskursen for hele konsernet. «Visjon og lederskap» ble de veiledende prinsippene som støttet implementeringen av Boehringer Ingelheim-visjonen. Ett år senere markeres den første Verdi gjennom nyskapning-dagen for ansatte i hele verden. Selskapets målsetting er forankret i idégrunnlaget, for å hjelpe menneskene gjennom redegjørelsene om nyskapning.
I 2007 ble Christian Boehringer utpekt som styreleder for aksjonærutvalget. For første gang på 16 år var lederskapet for den overordnede beslutningskomiteen tilbake hos en av etterkommerne til grunnleggeren av selskapet.
I 2009 gikk Hubertus von Baumbach inn i selskapets konsernstyre og ble ansvarlig for avdelingene for finans og dyrehelse. Dette innebar at det for første gang siden Hubertus Liebrecht døde i 1991, var eierfamilien representert i konsernstyret og hadde ansvar forretningsdrift.
I 2010 feiret Boehringer Ingelheim sitt 125-årsjubileum.
-
-
-
Historie